مقررات بيمارستان :
1- رعايت شئونات اسلامي در بيمارستان الزامي است .
2- عيادت از بيماران همه روزه از ساعت 14 تا 16 مي باشد .
3- از آوردن كودكان كمتر از 12 سال جهت ملاقات بيماران به علت اين كه در معرض خطر ابتلا به بيماري هاي واگير دار هستند خودداري نمائيد .
4- از آوردن مواد غذائي فاسد شدني ، ميوه هاي هسته دار نظير هندوانه و طالبي جداً خودداري شود . ( در خصوص رژيم غذايي بيماران با پرستار بخش مشاوره و هماهنگي نمائيد .)
5- از آوردن گلهاي ريشه دار و شاخه گل طبيعي به محيط بيمارستان به دليل اينكه آب و خاك آنها محل مناسبي براي رشد ميكروب مي باشد ،‌ جداً خودداري نمائيد .
6- هنگام معاينه بيمار و انجام پانسمان و راند پزشكان و پرستاران ،‌ بيمار را ترك نمائيد چون ازدحام موجب انتشار عفونت مي گردد.
7- از آوردن وسايل اضافي مانند فلاسك چاي و پتو جهت جلوگيري از انتقال ميكروب جداً خودداري نمائيد .
8- بمنظور جلوگيري از انتقال بيماري به محيط منزل از نشستن كف اتاق يا روي تخت بيمار خودداري فرمائيد .
9- از انجام مراقبتهائي كه سبب لطمه به بيمار به علت عدم اطلاع شما ، مي گردد خودداري و كار بيمار را به پرستار بخش محول نمائيد .
10- از نگهداري اشياي قيمتي و پول نزد بيمار خودداري و از بيمارستان خارج نمائيد ، يا به منشي بخش تحويل و رسيد دريافت نمائيد .
11- آموزشهاي لازم جهت ورود به اتاق بيماران عفوني را از پرستار بخش دريافت نمائيد .
12- در صورتي كه دچار سرماخوردگي يا بيماري واگيردار هستيد به عيادت بيمار خويش نياييد.
13- از كشيدن سيگار در اتاق بيمار و راهروهاي بيمارستان جداً خودداري نمائيد .
14- از ورود به محيط اتاق عمل و ريكاوري خودداري نمائيد زيرا انتقال ميكروب از طريق كفش و لباس مي تواند آسيب جبران ناپذيري به سلامت بيماران وارد آورد .
براي تهيه لنز داخل چشمي به داروخانه بيمارستان مراجعه فرمائيد .
16- بيماراني كه جهت سونوگرافي و MRI و سيتي اسكن و مشاوره پزشكي به مراكز درماني ديگر ارجاع داده مي شوند بايستي يك نفر همراه داشته باشند .
17- اگر كادر نگهباني بيمارستان از ورود شما جلوگيري مي نمايند به منظور ارائه مراقبت هاي درماني مطلوبتر و جلوگيري از انتشار عفونت مي باشد لطفاً با ايشان همكاري فرمائيد .
18- وسايل داخل بيمارستان براي افراد سالم آلوده محسوب مي شود پس از خروج از بيمارستان دست هاي خود را بطور كامل بشوييد .
19- صندوق شكايات و پيشنهادات جهت بررسي نظرات و راه كارهاي مفيد شما در بخش هاي بيمارستان نصب گرديده است .
20- خواهشمند است به منظور حفظ سلامت خود و بيمارتان مرتب دستهاي خود را با آب و صابون بشوئيد .
 
مراحل پذيرش بيماران سرپايي اتاق عمل :
( اتاق آمادگي قبل از عمل )
1-مراجعه به بخش سرپايي روبروي اتاق عمل
2- ارائه مدارك از قبيل عكس سينه ، نوارقلب و برگ مشاوره به مسئول بخش سرپايي
3- خريد لباس اتاق عمل از داروخانه
4- حضور بيمار در سالن انتظار تا فرا رسيدن نوبت
5- هدايت بيمار به اتاق عمل

مراحل ترخيص بيماران سرپايي اتاق عمل :
1-هدايت همراه بيمار ، توسط پرسنل اتاق بهبودي به حسابداري ترخيص
2- تحويل برگ تسويه حساب به مسئول اتاق بهبودي
3- دريافت دستورات لازم به صورت شفاهي و كتبي ، اخذ نوبت بعدي ، همچنين دريافت تصوير خلاصه پرونده ، شرح عمل و نسخه از اتاق بهبودي
4- خروج بيمار از بيمارستان
 
شروع مراجعه به بخش سرپايي ارائه مدارك به مسئول مربوطه حضور در اتاق عمل بعد از فرا رسيدن نوبت

الف- بيماران اورژانسي:

1-بيماراني كه دچار پارگي صورت ، خونريزي شديد بيني و چشم، تنگي نفس،سوختگي چشم با اسيد يا قليا جسم خارجي در چشم و بيني هستند، بدون وقفه با هماهنگي نگهبان به اتفاقات مراجعه كنند.
2-پس از اقدامات اوليه به حسابداري مراجعه و قبض تهيه شود.

تذكر: در صورت نياز به ويلچر يا برانكارد به مسئول اتفاقات مراجعه و در ازاي كارت شناسايي ، وسيله تحويل مي شود و بعداز استفاده، آن را به مسئول مربوطه برگردانده و كارت خود رادريافت كنيد.

ب-ساير:

1-مراجعه به صندوق حسابداري و دريافت قبض معاينه

2-نشستن در سالن انتظار،رعايت حق تقدم،تازمان رسيدن نوبت معاينه

تذكر:

1-اتفاقات خليلي،فقط مختصن بيماران اورژانس چشم ،گوش و حلق و بيني ميباشد

 2-در صورتي كه از بيماري مراجعه كننده ،بيشتر از يك هفته گذشته باشد، به طبقه ششم درمانگاه يا درمانگاه پوستچي(براي بيماران چشمي ) مراجعه كنند.

  شروع مراجعه به حسابداري اتفاقات قرارداده شدن در نوبت

شروع
الف- پذيرش با برگ بستري صندوق­ حسابداري پذيرش (تعيين نوبت) بيماران چشمي به اتاق آزمايشگاه + راديولوژي + نوارقلب

1-بيماران ويزيت شده در درمانگاه مطهري (شيفت عصر ) به كاركنان پذيرش مستقر در بايگاني طبقه ششم مطهري مراجعه و تعيين نوبت مي شوند
2-بيماران ويزيت شده در درمانگاههاي مطهري و پوستچي (شيفت صبح) به پذيرش بيمارستان مراجعه و تعيين نوبت مي شوند.
3-گرفتن تاريخ مراجعه به پذيرش جهت انجام مراحل ورود به اتاق عمل، برگ درخواست مشاوره بيهوشي و برگ برائت الذمه.
ب) – مراحل تشكيل پرونده در بخش:
1-مراجعه به پذيرش يا برگ دستور بستري پزشك، جهت تشكيل پرونده
2-مراجعه به صندوق حسابداري، جهت پرداخت هزينه
3-بازگشت به پذيرش و قرارگرفتن در برنامه اتاق عمل
ج )مراحل قرارگرفتن در برنامه اتاق عمل:
1-مراجعه به پذيرش، در روز تعيين شده
2-ارجاع بيمار به آزمايشگاه، راديولوژي و بخش نوار قلب
3-ارجاع بيماران چشمي، به اتاق معاينه قبل از عمل وارجاع بيماران گوش وحلق وبيني، به سالن انتظار


تذكر: بيماران سرپايي، كه در ليست اتاق عمل هستند، طبق راهنمايي پرسنل پذيرش، در زمان مقرر به سالن انتظار بيماران، مراجعه كنند.


 
خدمات درماني بيمارستان شامل خدمات كلينيكي و پاراكلينيكي به شرح زير است :
 
بخشهاي كلينيكي :
- اورژانس بيمارستان : كه بصورت شبانه روزي آماده پذيرش بيماران چشمي ، گوش و حلق و بيني مي باشد .
- اتاق عمل : با تعيين وقت قبلي طبق ليست پذيرش بيماران توسط اساتيد مجرب دانشگاه خدمات تخصصي ارائه مي گردد.
- بخش چشم ، گوش و حلق و بيني : بخش چشم 46 تخت فعال بخش گوش ، حلق و بيني 40 تخت فعال
- اتاق بهبودي
بخشهاي پاراكلينيكي :
- آزمايشگاه
- راديولوژي
- اديومتري
- گفتار درماني
- مركز كاشت حلزون شنوايي
- نوار قلب
 
- OCT و سونوگرافي
- اتاق معاينه قبل و بعد از عمل چشم
 
خدماتي كه در مركز آموزشي درماني خليلي توسط اساتيد و پزشكان مجرب براي كليه گروه هاي سني (بزرگسالان و كودكان ) ارائه مي گردد شامل موارد زير مي باشد :
 
- خدمات فوق تخصصي كاشت حلزون جهت بيماران ناشنوا و كم شنوا
- پيوند قرنيه
- عمل شبكيه چشم
- كليه اعمال جراحي گوش ، حلق ، بيني
- اعمال جراحي چشم كه عمده ترين آنها شامل آب مرواريد ، آب سياه ، پلاستيك چشم (ترميم پلك ، مجراي اشكي و ... )
- اعمال جراحي سرطانهاي صورت و گردن
خدمات اورژانس شامل‌:‌
- ويزيتهاي چشم ، گوش ، حلق و بيني
- اعمال جراحي سرپايي شامل بخيه هاي چشم و صورت ، كنترل خون ريزيهاي بيني ، فشار چشم ، جااندازي بيني ، بازكردن راه بيني
- خارج كردن جسم خارجي از چشم ، گوش ، حلق

  
تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1396-4-22 7:27        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ