راهکارهای رفع مشکل عدم دریافت پیامک از سامانه های وزارت بهداشت
راهکارهای رفع مشکل عدم دریافت پیامک از سامانه های وزارت بهداشت
با سلام و احترام
عطف به نامه شماره 629/ 110/ د تاریخ 31/ 04/ 1404 وزارت متبوع در خصوص راهکارهای رفع مشکل عدم دریافت پیامک از سامانه های وزارت بهداشت، به استحضار می رساند با توجه به مجاز بودن شماره 40400200 ( وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شبکه های مخابراتی کشور، پیامک های ارسالی از این شماره معمولا مسدود نمی گردد. لذا در موارد معدود به ویژه به دلیل اختلالات موقت مخابراتی، محدودیت های اپراتوری( همراه اول، ایرانسل و ...) یا شرایط جغرافیایی خاص، ممکن است پیامک به مقصد نرسد. در صورت مواجهه با این مشکل، راهکار های زیر توصیه می گردد.
1- اطمینان حاصل کنید شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه، دقیقا به نام دارنده کد ملی مرتبط باشد.
2- در تنظیمات پیامک گوشی خود، بخش های زیر را بررسی فرمائید: مسدود سازی شماره ها(Blocked Numbers)- پیامهای هرزنامه(Spam) - در صورت وجود شماره 40400200 در این لیست ها، آن را حذف نمائید.
3- مطمئن شوید گزینه " مسدود سازی پیام های تبلیغاتی" در تنظیمات گوشی غیر فعال باشد.
4- در صورت تداوم مشکل، با پشتیبانی اپراتور سیم کارت خود تماس گرفته و موضوع عدم دریافت پیامک از شماره 40400200 را گزارش دهید و درخواست بررسی فنی شبکه را مطرح نمائید.( همراه اول شماره 9999- ایرانسل شماره 7000)
5- چنانچه هیچ پیامکی از هیچ شماره ای دریافت نمیکنید سیم کارت را در گوشی دیگری قرار دهید یا از یک شماره تماس جایگزین در سامانه استفاده نمائید.
نظر دهید